Normatif Perdeyi Saran Mavi Ayaz, ya da Mümkün Olanın Manzarasını Değiştirebilme
QUEER SİNEMA - 7 18-25 Özlem Güçlü
Bu yazıda, Derek Jarman’ın yönettiği Blue’nun, normatif perdenin bakış, ses ve temsil düzeneklerini nasıl söktüğü ile meşgul oluyorum. Filmin, biçimsel tercihleri ile temsil rejimini, görmenin ve görünürlüğün tabi olduğu düzenlemeleri ve sinemasal beklentileri nasıl sorunsallaştırdığını göstermeyi deniyorum. İzleyici ve perde arasındaki ilişkiyi farklı şekilde kurması üzerinde durarak, “AIDS gösterisi”nin ötesinde, filmin mümkün olanın manzarasını...
Kaos Q+
Tunus PTT, PK 12, Kavaklıdere-Ankara
+90 312 230 6277
kaosgldergi.com sitesi, Gökkuşağı Projesi kapsamında, İsveç Uluslararası Kalkınma ve İşbirliği Kurumu SIDA tarafından desteklenmektedir.